“Híres Akarok Lenni” Rovat – Gábor [eszgé100] – Birkenhead

Új rovatot indítok, a külföldön élők vendégpostolhatnak és mutathatják be magukat, valamint a mindennapjaikat. Ha valaki szeretne szerepelni, írjon. Második áldozat Gábor, akit az előző delikvenshez hasonlóan egyik online fórumról ismerek.

Mutasd be magad néhány mondatban.

Sziasztok, a nevem Gábor, jégkrém-árus vagyok, feladatom a Wirral-félsziget lakóinak fagyival való ellátása.

Mióta, hogyan és honnan vetődtél oda, ahol most élsz, és mit csinálsz ott?

Angliai történetem egy Veszprém megyei községből indult, amit egy hirtelen döntés következményeként hagytam el. Végzettségem szerint informatikus vagyok, de sajnos nem tudtam szakmámban elhelyezkedni. Pár évig dolgoztam minőségellenőrként, később megfordultam az építőiparban. Miután utóbbit nem igazán nevezhetjük kifizetődőnek, úgy döntöttem, hogy csomagolok. Édesanyám korábban érkezett, és ő már addigra berendezett itt egy albérletet, mire megérkeztem azon a 2010. december 16-i napon.

Decemberi érkezésem révén nem találtam munkát elég sokáig, ezért a téli kiutazást senkinek sem ajánlom. Akkori ismereteinket mind kihasználtam, még Londonban is szerencsét próbáltam, de sajnos elegendő tőke hiányában ez kudarcnak bizonyult. Közben a jelentkezések beértek, hívott anyukám, hogy a csirkefeldolgozó-üzemben ahol dolgozik az agency újra vesz fel embereket, és pár nap múlva már meg is kezdtem életem első angliai munkanapját. Borzalmas volt, de ugyanakkor nagyon boldog is voltam, hogy bő két hónap után végre dolgozhatok.

Időközben megismerkedtem egy kávéházi felszolgálóval, akinek jelenlegi jégkrém-árus munkámat köszönhetem. Egyeztetett a főnökével, aki a találkozónkon elmesélte, hogy nagyjából, hogy is néz ki a dolog. Sokkal jobbnak tűnt, mint a gyári munka. Először csak hétvégente, de kezdhettem ott is.

Később a két munkahely fenntarthatatlannak bizonyult, ezért csak a fagyizást csináltam átlag 6 nap egy héten.

Hogyan mutatnád be 5-10 mondatban a várost, ahol laksz, szerinted miben jobb, miben rosszabb mint az otthoni?

A Birkenhead nevű helység, ahol élünk a Mersey-folyó bal partján, a Wirral-félszigeten, Liverpoollal átellenben helyezkedik el. Területre és népességre körülbelül akkora, mint Székesfehérvár. Eleinte nagyon nem tetszett, de később megszoktam, már-már szeretek is itt lenni. A Wikipedia szerint itt épült Európa első villamosvonala is, mely a Mersey Ferry állomásától a Birkenhead Parkig vezetett. Itt jegyezném meg, hogy a Birkenhead Park volt az első közpénzből épített és tervezett park, melynek kialakításán alapul a new yorki Central Park is, érdemes megnézni.

Mi hiányozna, ha eljönnél onnan?

A pénzügyi hozzáállásukat például nagyon szeretem bennük, hogy mindig korrektül bánnak a fizetéssel, nem késik, a ledolgozott hét utáni szerdán már fizetnek, annyit amennyi kell, hogy legyen, nem játszadoznak, vonogatnak le vagy tartanak vissza ilyen-olyan okok miatt stb. Szerintem a magyar vállalkozók jelentős része példát vehetne róluk. A heti rendszerességű fizetés például nagyon hiányozna, ha haza kellene mennem. Sokkal jobban beosztható, és nem kell még következő hónap 20-án is az előző havi fizetésért könyörögni.

Milyen az életszínvonalad az itthonihoz viszonyítva? Mennyiben változott mióta kijöttél? Milyen a reális jövőképed az életszínvonal tekintetében? // A jövedelmedből mennyit költesz magadra és mennyit tudsz félretenni? Mire spórolsz, mire gyűjtesz?

Tavaly májusban sikerült úgy intézni a dolgokat, hogy párom is kijöhessen. Így két keresetből augusztusra sikerült kivennünk egy saját lakást. Nem nagyon élünk nagy lábon, de nem is szűkölködünk semmiben, egy elfogadható életszínvonalon élünk, kb. az egyikünk fizetését tudtuk félretenni, amiből sikerült viszonylag hamar berendezni a lakást. Mivel idén már ilyenre nem kell költeni, és remélem annyi „váratlan kiadás” sem jelentkezik, ezért idén már szeretnénk elmenni valami nagyon szép helyre nyaralni, és egy kicsit bebiztosítani az anyagi helyzetünket, mert ugye bármit hozhat a jövő.

Azzal foglalkozol, amivel mindig is szerettél volna?

Nem mondom, hogy egész életemben erre vágytam, de szeretem csinálni. Ezzel körülbelül £1000-1200-ot tudok keresni egy hónapban, ami ugyan nem túl kimagasló, de hétköznaponként sokszor csak 5-6 órát kell dolgoznom, és jellegéből adódóan ez sem túl megerőltető. Persze nyáron és fesztiválokon húzósabb, nem ritka a 9-11 óra, de olyankor van egy kis extra jutalom is főnökéktől.

Milyen a mindennapok hangulata az itthonihoz viszonyítva?

Mivel az év nagy részében minden ismerősömnek van munkája, ezért a hétköznapok vidámabban telnek, kevesebb napi problémán kell gondolkozni, plusz a helybeli ismerőseim hozzáállása is teljesen más, sokkal pozitívabban állnak a dolgokhoz, mint otthon.

Rajtunk kívül hétvégente senki nem dolgozik, ezért általában szombat esténként, egy kis sörözéssel, beszélgetéssel vezetjük le a hét fáradalmait.

Kívánod-e, hogy a gyerekeid ott éljék le az életüket, ahol te most élsz?

Nem pont itt, ezen a környéken, de valahol az Egyesült Királyság területén, itt olyan mentális tapasztalatokat szerezhetnek, amiket otthon sose.

“Híres Akarok Lenni” Rovat – Gábor [eszgé100] – Birkenhead” bejegyzéshez 5ozzászólás

  1. esi szerint:

    Korrekt beszamolo, teljesen eletszeru, nagyon hasonlit a sajat elmenyeimhez, tapasztalataimhoz, remelem egyszer en is vegere erek a sajat tortenetemnek… koszonom, hogy megosztottad velunk a tapasztalataidat.

  2. Klara Szaboné Berki szerint:

    Ha valaki ugy gondolná hogy itt minden rozsaszin,azt ki kell ábránditanom.Itt is keményen kell dolgozni,de ha van munkád,nem .kell azon agyalnod hogy másod,harmad állást keress.Ha tusz az elején sporolni,az hosszutávon meghozza a gyümölcsét.A jo munkákat itt is az Angolok kapják meg,de ami nekünk marad annak is örulnünk kell.Soha nem gondoltam volna hogy egyszer elhagyom Magyarországot,de az élet meg a politikai viszonyok átirták a terveimet.Azt sem gondoltam ,hogy egy idegen országban több megbecsülést kapok mint a saját hazámban.Kényszerbol jöttem ki,naivan ugy godoltam hogy csak dolgozni.De az otthoni eseményeket követve,egyre távolibbnak tünik,hogy valaha is éredemes legyen hazamennünk.
    Gábor anyukája vagyok ,Örulök hogy fiamnak már vannak tervei,mert otthon még nem voltak.Remélem egyszer tényleg hires ember lesz.De ha nem ,az se baj ,csak Boldog legyen,szerintem ez fontosabb!

  3. szia gond joe vagyok olvastam a commentet, sok sikert nektek. egyébként most jelentkeztem a csirkefeldolgozóba. birkenhead-be remélem sikerül. én 2 évet már dolgoztam angliába. remélem találkozunk. joe

Kommenteket kérek!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .