“Ki a gyilkos?” Buli és fotózás. (Szilveszterre)

_MG_2414_MOD_20130101A szingli létforma egyik szépsége, hogy most több lehetőségem nyílik olyanokkal tölteni időt, akiket nem ismerek. A meetupokrol írtam mar korábban, ezert nem futok most megint neki annak hogy ecseteljem mi is az, viszont a tegnapi (mai?) szilveszteri partyrol pár szót írnék. Az egyik meetup csapattal felcsaptam félhivatalos fotósnak, ezt talán említettem mar, lényegében fizetnek azért hogy ott legyek és csináljak kepéket, viszont csak elég ritkán van ilyen igényuk.

A tegnapi party 1920-as évek stílusában rendezett esemény, öltöny/nyakkendő. Miközben régi fényképezőt nem szereztem, kalapot azért sikerült szervaljak, valamint megpróbálkoztam a nyakkendőkötésnek egy szofisztikáltabb módszerével is, de mivel azt hittem hogy későn vagyon, ezert végül felhagytam a dologgal. Persze fel órával korábban értem oda mint kellett volna. Előtte beszeltem két otthoni ismerősömmel, mindkettő  full depressziós. “Embert barátjáról“, nemde?. Visszatérve az eseményre, az est egy ‘ki a gyilkos?’ jellegű játékkal kezdődött, azonban mivel én voltam a fotós, ezert nem voltam a játék része, így sosem derült ki számomra, hogy a pap vagy a kertész volt-e a gyilkos. A játék közben táncoslányok (1920-as évek stílusában megint csak, kép lejjebb), vacsi, sok pia, és jó hangulat volt.

A pub amit kibéreltünk azt hiszem kapacitásának a határán dolgozhatott, befogadóképesség szempontjából mindenképp, mert nagyon nagy tömeg lett éjfél utánra, ezert 1 korul el is húztam a csíkot hazafele, mondván párnaosztás megvolt már. (tényleg milyen szociális/szórakoztató ember lehetek igy majdnem 30 evésen…) Voltak érdekes dolgok mondjuk. A srác aki a lányokat koreografálta talán 20-22 lehetett, de olyan meleg volt hogy tojást lehetett volna sütni a fején. Amellett picit Bieber-külseje is volt, egy picit beszélgettünk, jó fejnek tűnt. Ami érdekes volt viszont, hogy annyira gyorsan eltelt az az 5-6 óra, hogy azon kaptam magam, hogy ismeretlenekkel koccintgatok éjfél okán. Az élőzenes koncertet, valamint a hivatalos DJs bulit kihagytam, ezek sosem voltak nagyon az eseteim.

_MG_2423_MOD_20130101Fotózással kapcsolatos gondolatok és tapasztalatok (magamnak):

Gép: Canon EOS 40D, obik: Canon EF-S 10-22/3.5-4.5 USM, Sigma 30/1.4 HSM és Canon EF-S 60/2.8 USM. Minden kép RAW-ban.

Az egyik általános észrevételem, hogy a 40D teljesen alkalmatlan az ilyen jellegű fotózásra, a max 3200-as ISO nem csak nagyon zajos, hanem nem is ad megfelelő zársebességet. Egy FF fényképező sokkal jobb lenne, de azok nagyon drágák. Amennyire olvastam a 60D/7D valamivel jobb, de picit so-so teljesítményt adnak azok is.

  • A hangulat (gyilkosos játék) miatt elég sötét volt. Mint említettem az esemény több részből épült fel, sok ember mozgolódott össze-vissza, a táncosok gyors mozgásúak voltak, stb. A tömeg miatt állványt nem nagyon lehetett használni, a hangulat miatt meg vakuzni nem nagyon lehetett.
  • A fények siralmasak voltak, mert a terep egyik felének kék, másik felének piros megvilágítása volt, ami teljesen összezavarta a gépet fehéregyensúly-szempontból. Bár a RAW miatt ezt Photoshopban egyszerű javítani, de nem tesz jót, hogy a kép egyik fele meleg, a másik meg hideg, mert így bármit állítok, a kép egyik fele mindig rossz lesz.
  • USM obik ide vagy oda, ilyen rohadt sötétben képtelen fókuszálni bármilyen objektív.

Amennyivel okosabb lettem azt nehéz konkrétan leírni, de tapasztalatnak jo volt. Az obik jók, a váz nem annyira, de pár konkrétumot azért megtapasztaltam, az este jól ment, jó hangulat volt, és a pia is bennem maradt. Bujjék.

“Ki a gyilkos?” Buli és fotózás. (Szilveszterre)” bejegyzéshez ozzászólás

Kommenteket kérek!

