Nem a haverom a kozlekedési káosz

Aki nem ismeri Belga egyébként siralmas zenéjét annak inkább nem teszem be mert nagyon mocskos :) De a cím arra utal. Igaz nekem nem többe nem a haverom a közlekedési káosz, sosem volt az, de most, hogy nem öt percre dolgozom a lakástól, többet érzek belőle.

Amellett a londoniak egyik mar-mar mindennapos rákfenéje a tómegközlekedés, autós közlekedés, és általában, A pontból B pontba eljutás. Itt-ott azt hiszem felületesen említettem mar, hogy a varos jó része technikailag nagyon régi építésű, és nem a mostani lakosságszámra terveztek. Ez persze kisebb/nagyobb buktatókkal elviselhető, amikor a 14 metróvonal mindegyike szépen működik, vagy amikor épp nincsenek dugók. Igaz épeszű ember nem utazik itt buszon, de az más tészta.

A mai napom ennek szellemében telt: reggel azzal nyitottunk, hogy a Central line lehalt, mert valaki a vonat elé került. Ez jellemzően nem a közlekedési vállalat hibája, és nem is akarom őket hibáztatni miatta, mindenesetre, kb 11ig itthon voltam. Ez nem okozott gondot, mert egyrészt tudok itthonról is dolgozni, másrészt mivel mindenki nyaral, ezert senkit nem zavart, harmadrészt ha a Central halott akkor a fel varos üres. Végül bementem déltájt, és, igaz elvileg csak 5.30ig tart a munkaidő, mondván nem sürgős, bent voltam 6ig.

Ennek elvi előnye, hogy addigra mar elviselhető a tömeg a metrókon, tehát nem teljes hülyeség. Most, hogy picit melegebb van, a metróban ilyentájt baromi meleg tud lenni, és kellemetlen a tömeg mellé. A tömeget itt úgy kell érteni, hogy egy centi hely nincs a metrón, és a levegő se nagyon mozog. Erre persze jón az olimpia nemsokára. Mire kb félútig jutottam, bemondtak, hogy a szerelvény, amin voltam éppen, valamiért kiállt a forgalomból. Mar akkor is picit fura volt, hogy tíz percenként jártak a kocsik amik ilyentájt jellemzően 2-3 percenként járnak, de nem érdekelt, mondván én rajta vagyok egy metrón ami hazavisz. Na persze. Amikor leszállítottak a kb ezer utast, stratégiai megfontolásból en visszamentem egy megállót. Gondoltam, ha mar mindenképp szívni kell, akkor legalább legyen helyem. Mint kiderült ez kivételesen jó ötlet volt, mert nem csak egy üres állomást találtam, de kellemesen hűvös is volt. A kevéssé kellemes rész az volt, hogy a metró fel óra után sem jött. Aztán kiderült h nem is fog, mert valami probléma van/volt a sínnel, ezért az egész vonalat lezártak. Ez is csak utóbb derült ki, mert az állomáson csak indiaiak dolgoztak, és senki nem értette, hogy mit mondtak. Azért egy bő húsz percet beszélgettem a majdnem üres állomáson három másik utassal, úgy voltunk vele, hogy ha mar nem jutunk sehova, akkor inkább a hűvösben tegyük mint a melegben. Az angolok egy csodabogár banda. Közben persze senki nem jött le kikergetni minket. Ettől függetlenül kiderült, hogy a reggeli baleset is pont azon az állomáson volt ahol épp várakoztam – ez onnan volt evidens, hogy a síneken egy hatalmas adag fehér por volt – valamilyen klór jellegű anyag amivel elfedik/fertőtlenítik a vizuálisan nem éppen felvidító maradékokat, aztán éjjel rendesen letakarítják. Ez volt 7 körül.

Olyan fel órával később aztán kimerészkedtem a felszínre, elvileg csak a Lancaster Gate –> White City távot kellett volna abszolválni valahogy. Gyalog technikailag elviselhető, 40-50 perces séta, de több busz is megy arra. Persze mind annyira tele volt, hogy nem vettek fel utasokat. Elmentem Notting Hill Gate-ig, aztán ott beugrottam a helyi Tecsóba. Kellett kaja, meg pár apróság, amit egyébként is meg akartam venni, gondoltam ha mar mindenképp shopni kell [Hofi] a délutánnal, akkor shop-junk effektíven. A teszkózas után újra buszra szálltam, sikerült találni egyet ami nem volt teljesen fullos. Eddigre mar lassan 8 óra volt. Hazafele irányban elmentünk egy elütött bicajos mellett, körülötte rendőrök/mentők/micsoda, nem derült ki, h élt-e még az illető, bar elnézvén hogy egy elég nagy autó csapta el, nem biztos. Nem normálisak a bicajosok errefelé. Annyi van belőlük mint a poratkából, és mind szuicid. Néhányak sikerül is. Angolosan mondanám, hogy 1) Boris bikes my ass, és 2) Olympics my ass. 3) Axe Gang my ass. Egyébként nem azt akarom mondani hogy ilyenkor nem sajnálom szerencsétlen bicajost, de ami itt zajlik az biztosan nem normális alapot.

Végül White City-nél sikerült felszálljak a metróra újra. Azért érdekes, hogy vannak akiket soha nem lehet megzavarni. Ez az ismeretlen csajszi pl teljes nyugalomban Skypeolt valakivel a peronon:

Végül is miért ne. Sokat úgysem tehet a közlekedési káosszal szemben, akkor meg mit idegeskedjen. Szeretnék ilyesmit látni otthon is.

Amúgy meg, hisztizni nem érdemes. Nem siettem haza, kellemesen utaztam, láttam pár dolgot amit a föld alatt elkerültem volna, és sikerült vegyek répát, hummus-t (reggeli megvan), és budipapírt. Mi kell még?

Reklámok

Nem a haverom a kozlekedési káosz” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Ha már közlekedési káosz, találtam egy BBC sorozatot a metróról. Eléggé érdekes, és vicces is (“This is a customer announcement for customers on westbound platform two. I do apologise for the last train being cancelled at short notice. This was due to significant vomit in the carriages.”
    “Seven-five to base. We’ve got someone urinating at the end of platform 5, over.”)

  2. Még jó, hogy Steve Jobs feltalálta a csodakütyüket, különben szegény csajszi hogy tudott volna beszélni a párjával :-) Ja, mellesleg ez itt tök természetes! Londonban mindent és mindenhol szabad, kell, sőt! A kedvencem a körömlakkozó csajok…főleg ha éppen ebéd után vagyok.

  3. Kosz Viktor:) En is szeretlek :) -> “epeszu ember nem utazik buszon”
    Abszolut tavolsagtol meg a metrok iranyatol fugg. Hulye lettem volna hoxtonbol lond bridgehez metrozni, kb majd dupla aron ( berlet), mikozben busszal 20 perc alatt odaertem. 120 helyett 60 fontert.

    Azert innet a belvarost inkabb metroval kozelitem meg, de tenyleg sok hely van, ahol jo alternativa lehet a busz is.

    • :)
      Fugg egy csomo dologtol ez vilagos. De lehet a te kornyekeden jobban mukodik a dolog mint a belvarosban. Nekem az a tapasztalatom hogy a belvarosban viccen kivul gyorsabb gyalog kozlekedni mint busszal, sot neha meg elegge kint is, a fobb utak kornyeke teljesen halott csucsidoben, semmi nem mozdul aminek gumibol van a kereke…

Kommenteket kérek!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s