Dzsubilíí marketing paradicsom

A mostani jubileumnak alig van köze a királynőhöz. Persze, elvileg róla szól, de ez csak a kóbor apácák megtévesztésére van. A britek negyede szerint az egész monarchia-dolgot ejteni kellene a fenébe. Az Economistban volt egy írás nemrég arról, hogy amikor a korábbi jubileumokat tartották, mennyire nyomott volt a hangulat. Persze akkor még más idők jártak, a tömegkommunikáció nem volt ennyire elterjedt, nem volt internet, és nem mindenkinek volt TV-je, jellemzően végképp nem többszázas csatornával, amik 24/7-ben fossák a reklámokat.

És pont ez a kellemetlen. A hivatalos hétvégi program technikailag laposnak ígérkezik. A négynapos hétvégén összesen egyetlen olyan dolog lesz, amin mindenki (aki a folyó közelébe tudja verekedni magát) részt vehet. Ez abból áll majd, hogy több ezer hajót fognak lehajókáztatni a Temzén, mi meg csápolhatunk nagyban mint a Manson koncerten. Ennek is relatíve kevés köze van a királynéhoz mint olyan. A többi programra csak meghívott fontos emberek, és pár száz szerencsés halandó mehet el. Ehhez képest a brit zászlóval most éppen mindent el lehet adni. Az alábbi pár fotót érdemes megnézni.

A Kingsmill egy itteni kenyérmárka. Most átnevezték magukat Queensmill-re.

IMG_20120530_185708

De lehet például zászlós wc papírt, törlőpapírt, és pzs-t is kapni. Tényleg, limited edition, let’s celebrate vazzeg (töröld a segged a királynő tiszteletére!):

IMG_20120530_185808

IMG_20120530_185841

A John Lewis még zászlós fürdőszobai mérleget is árul. £18.

Ennyit a reklámokról. Most kurvára Britishnek érzi magát mindenki, de amikor pár éve a foci VB zajlott, az angol/brit zászlók lengetése/ablakokba kipakolása kimondottan ellenjavallt/tiltott volt, mondván az rasszista, vagy egyéb módon negatív érzelmekkel telítheti el az itt elő külföldieket. Valahogy isteninek találom, hogy ez most senkinek nem jutott eszébe, pedig egy dzsubilii mennyivel britishebb dolog már mint a VB, amit az angolok egyébként mocskosul elszúrtak.

Különben nincs bajom vele, ez nem negatívkodás, csak egyszerűen ironikusnak találom a kialakult helyzetet.

Jah, és ha a Gillette-nek lenne egy kis marketinges agya, most ilyesmi reklámokkal nyomulna:

Reklámok

Dzsubilíí marketing paradicsom” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Mondhatod nyugodtan, mert üzlet az egész. De mi nem üzlet? Szeptember végén már kint volt a Mikulás csoki a Tescoban. Karácsony után jött az Anyák napi őrület. Most valóban a Jubilee mindent visz, ő az angol boltok jolly jokerje. Mennyi zászlót és egyéb baromságot megvettek már az emberek. Ja, és az ajtóban van a Foci EB, a Come on England-os felíratú cuccok. és még az Olimpiáról nem is beszéltünk.
    Pénz-pénz-pénz, ennyi…

    • Tudom, igen, ez sajna igy van. A karacsonyi cuccokat nemsokara ujra lathatjuk a tecsóban, az biztos. Hulye egy verseny van, az emberek azt veszik amire rateszik a DISCOUNT cetlit, ezert az ilyen idoversenyeket koran kell kezdeni. (Az olimpia meg ugye a szponzorkkal egyutt elmehet a melegebb eghajlatokra…[Coke, McD, BP, mind healthy living…]).

  2. Na, még egy utolsó komment ide. Most láttam egy cikket, de sajnos az összeget már elfelejtettem, hogy tippelések szerint dekorációra, partikra mennyi pénzt hagytak ott az angolok a boltokban a Jubilee hétvége kapcsán :-) Jót tettek a kereskedőkkel :-)

    • :) No para. Ez komolyan csak errol szolt, nezd meg, ahogy lement a “buli”, már minden kiralynos szirszar féláron van. Mostmár baromira “fontos.” Az mondjuk kár h elmosta az eso az utcai bulikat…de az egy kulon konyvet érne meg, marmint a brit idojaras….

Kommenteket kérek!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s