Repül a BP – új “Fenntarthatósági Partnert” keres az olimpia

Az olimpia nagy üzlet, ez gondolom mindenkinek evidens, és még ha esetleg a korai újkori olimpiákon még talán volt is jelentősége a sportnak mint olyannak, ma már inkább csak a pénz számít. Ha megnézzük az olimpiai fo szponzorokat, olyan, a sportolással, egészséges életmóddal és általában az olimpiai mentalitással marginálisan sem összeegyeztethető cégeket találunk mint a McDonalds, Coca Cola, és a BP [British Petrol, olyasmi mint a Shell/Exxon]. Úgy tűnik valakinél elszakadhatott a baráti cérna, mert a BP most repülni fog, kivételesen nem is mint a “kerozin a gépekben” jelleggel, hanem a szponzori listáról.

A BP volt eleddig a “Sustainability Partner”, jobb híján azt hiszem Fenntarthatósági Partner. Pici szarkasztikus maga az elképzelés is, hogy ilyenre egy több millió fontos szerződés kereteiben legyen szükség, de mindegy végül is, legalább tudom hogy jó helyre mennek az adófontjaim. A hivatalos közlemény még inkább szórakoztató: a szervezőség egyik fontos feladatának és kitűzésének tartja a fenntarthatóságot, a közösségek építését, környezetvédelmet, (világbékét, és Ahmed Basa harmadik eljövetelét is…), amelyet mindenféle űber-fasza innovatív módszerekkel szeretne elérni. A hivatalos mézes maszlag mögött ez kb annyit jelent, hogy pillanatnyilag hatalmas vita van abból, hogy a londoni gettók közepére beépített olimpiai parkkal mi a fene lesz majd akkor, amikor elvonul a pármillió turista, mert normális ember oda nem fog költözni az biztos. A többi pedig marketing-bullshit.

Ahhoz, hogy egy cég SP lehessen, meg kell felelnie egy csomó belső kritériumnak, mint például a fentebb listázott közösségépítés, biodiverzitás promótálása és a többi szép szólamú maszlag. Egy nem régi felülvizsgálat szerint a BP nem felel meg ezeknek az elvárásoknak, a korábbi olajszennyezések, magas széndioxid kibocsájtás, és a különféle környezetkárosító tevékenységek miatt. A BP ezekben pedig nagyon az élen jár: Deepwater Horizon rémlik? No komment.

Erre mondja az angol hogy “you have got to be fucking kidding me, right?

via LOCOG

Advertisements

Repül a BP – új “Fenntarthatósági Partnert” keres az olimpia” bejegyzéshez ozzászólás

    • Sajna. Sosem voltam nagy sportrajongo de igen ahogy mondod ez nem a sportol szol. Nezd meg a szponzorlistat, McD, olajcegeg, CocaCola, mindegyik pont a sportrol es az egeszsegrol meg a felelossegteljessegrol szol…

Kommenteket kérek!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s