Történelem, bevándorlás és vízcsapok a britek szemszögéből

Mint mondtam mar korábban abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a munkatársaim jó része brit, és azok közül is az intellektuálisabban felső végből vannak. A csapatunkban van pár Oxbridge-i diplomás, és jórészt elég tájékozottak is a világról. A pénteki ebédeket meg kimondottan szeretem, mert ilyenkor irány a pub, ahol egy sor mellett elég jól lehet beszélgetni.

A mai témánk a történelem és bevándorlás volt, ami onnan indult, hogy a pubban három magyar dolgozik, ebből egy lány, aki nagyon vonzó külsejű, a többiektől pedig eleget hallgatok, mióta valaki elsütötte a poént, hogy én egy tipikus “predátor” vagyok. :D Erre persze rajon, hogy a vonzó külsejű hölgyet már csak a közös nyelv miatt is ismerem, ők meg piszkáltak, hogy na már megint szocializálódok. A csajnak egyébként relatíve sötétebb komplexusa van, innen jött, hogy hátha olasz felmenői vannak, mert ugye norvég (gyk cigány) kisebbségi aligha lehet, adott hogy otthon nem divat a mixelődés, aztán mar valahol ott tartottunk, hogy az egyik főnök ecsetelte, hogy hat biza o látott egyszer egy cigánytelepet Törökországban, és hogy olyanok nálunk is vannak-e. Mondtam, hogy valószínű olyan, amit ő látott, nincs, de azért otthon is van pár ‘szép’ környék. Innen mar csak egy lépes volt Magyarországot az 1.vh után felbontani, majd a brit birodalom széthullását szóban újrajátszani, stb.

Az érdekesség onnan adódik, hogy miközben külső szemlélőként elég egyértelmű problémája Angliának, hogy sok a bevándorlóknak azon fajtája, akik a volt gyarmatokról áramlanak be, sokgyerekesek, angolul nem tudnak és nem is akarnak tudni, valamint nem dolgoznak, hanem csak szocpol támogatáson élnek, valahogy itt ezt nem latjak problémának. Ennek persze jo részét a kötelező politikai korrektség adja, amit nekem nehéz lebontani, mert nem vagyok angol, ok meg nem akarjak előadni, h igazából rühellik a külföldieket. Emellett munkatársaim meg vannak győződve arról, hogy a brit birodalomban mindenkinek jó volt élni, de legalábbis jobb volt, mint a többi kolonizációs birodalomban. Erről nem tudok sokat, mert én mar előző életemben sem hittem a lélekvándorlásban, kvázi nem tudom mi volt a brit Indiában. Mindenesetre azt megvitattuk, hogy a brit kultúra viszonylag azért elég jó integritásnak örvend, meg ha a mostani kb utolsó húsz évben morzsolódott is elég sokat, hiszen miközben a legtöbb európai ország többször szétesett és/vagy elfoglaltak a századok során, Anglia (és itt elsősorban Angliára gondolok, és nem az “Egyesült Királyságra”), gyakorlatilag 1066 óta független, és max terjeszkedett, de nem jellemzően csökkent.

Érdekesnek találtam azt a pontot is amikor engem kérdeztek arról, hogy szerintem itt mi más mint otthon, vagy máshol ahol éltem, és a kérdésben nem az életstílusbeli különbségekre voltak kíváncsiak, hanem a vizuális különbségekre, vagyis arra hogy mi tűnik fel ha körbenézek, különös tekintettel hogy gondoljak arra, mi volt fura amikor megérkeztem. Az első megállapításom a keverőcsapok hiánya volt. Aki nem tudja, az itteni csapok nem keverőcsapok, tehát bar egy cső van, mégis a fel tenyered megég, a másik fele lefagy ha kinyitod mindkét vizet. Ez itt annyira standard, hogy a két egyébként tájékozott jómadárnak el kellett magyarázzam miről beszelek, de utána is csak az volt a reakciójuk, hogy mosolyogtak. Azért azt már ők mondtak hozzá, hogy ‘jah itt a konnektorok is mások’. Konstatáltam hogy Sherlocknak jo a megfigyelőkepéssége :)

Persze ezt igy olvasva nem annyira pojén, de átélni fura, hogy mennyire másként latnak dolgokat itt. Kíváncsi volnék, hogy egy külföldi szemével mi az ami Mo-n vizuálisan fura (a kutyagumit leszámítva), és nekünk fel sem tűnne :)

Reklámok

Kommenteket kérek!

